Wyzwanie Home Office
Wyzwanie Home Office
Doskonale wiemy, że wykonywanie obowiązków zawodowych z domu to duża zmiana i wyzwanie dla nas wszystkich – wymaga samodyscypliny i dobrej umiejętności organizacji, przy jednoczesnym godzeniu jej z priorytetami rodzinnymi i potrzebami innych domowników. Jeśli mamy pociechy – sytuacja dodatkowo wymaga od nas wcielenia się w rolę nauczycieli.
Jeśli wciąż macie trudności z odnalezieniem się w nowej rzeczywistości, przygotowaliśmy dla Was kilka praktycznych wskazówek, które warto wdrożyć, aby poczuć się lepiej pracując z domu.
1. Wyodrębnij miejsce pracy dla siebie
Przeznacz jedno miejsce w Twoim domu na tymczasowe biuro. Zadbaj o swój komfort - pozbądź się niepotrzebnych rzeczy wokół, przygotuj stanowisko zbliżone do warunków biurowych.
2. Pracuj w określonych godzinach i zachowaj work-life balance
Kiedy czas pracy dobiegnie końca, wyloguj się ze służbowej poczty i komunikatorów. Odpocznij. Przeznacz resztę dnia na ulubioną książkę, film, rozmowę z bliskimi, gotowanie czy domowe ćwiczenia.
3. Poinformuj innych, czy i w jakim trybie pracujesz
Pracując z domu, ustaw odpowiedni status na Skype. Jeśli nie pracujesz ze względu na zwolnienie chorobowe, korzystanie z zasiłku opiekuńczego lub urlopu – ustaw odpowiednią zwrotkę w mailu, informując współpracowników lub partnerów handlowych o terminie powrotu do pracy. Dzięki temu ułatwisz innym osobom kontakt z Tobą w odpowiednim czasie.
4. Rób przerwy
Wstawaj od biurka, by dać odpocząć oczom. Możesz wyjść na krótki spacer, aby się przewietrzyć – pamiętaj jednak o zachowaniu odpowiedniego dystansu od innych osób i unikaniu dużych skupisk ludzi.
5. Unikaj „rozpraszaczy”
Staraj się w godzinach pracy korzystać tylko z tych urządzeń i mediów, które są Ci niezbędne do wykonywania obowiązków. Dzięki temu unikniesz dodatkowego stresu związanego z obecną sytuacją na świecie.
6. Dbaj o wzajemne relacje ze współpracownikami
Szczególnie teraz powinniśmy być dla siebie źródłem wsparcia i optymizmu, żeby stres w pracy nas dodatkowo nie osłabiał. Pamiętaj o regularnych kontaktach ze swoimi współpracownikami, nawet jeśli nie prowadzicie wspólnych projektów.
I ostatnie, lecz wbrew pozorom bardzo ważne:
7. Ubierz się!
Tak, tak – najwygodniej jest siedzieć w piżamie. Jednak nie przebierając się, będzie Ci ciężko przestawić się na „tryb pracy”.
Powodzenia!
Zobacz kolejne porady w tej kategorii
-
Shiny Space Concept
SHINY SPACE to ponadczasowa elegancja, nowoczesność i sznyt glamour - oddana na błyszczącej ... -
Minimalizm w łazience - prostota i konsekwencja
W dzisiejszym zabieganym świecie, poszukiwanie spokoju i harmonii staje się priorytetem. Dlatego coraz ... -
Szare płytki łazienkowe: Przewodnik po stylach, ...
Szare płytki łazienkowe to uniwersalne rozwiązanie, które sprawdzi się w różnych aranżacjach ...